Monumentum ANBI informatie

Sadie-Marie Wong-Si-Kwie - Penningmeester
Brandy Sanmoeradi - Directie
Jarmal Martis - Secretaris

De bestuursleden zijn op de hoogte van de Fair Practices Code en zijn tevens ambassadeurs van stichting Monumentum, voeren hun werkzaamheden onbezoldigd uit, denken en handelen inclusief en tonen zich bewust van de missie en visie van de stichting. De bevoegdheid van het bestuur is vastgelegd in de statuten van de Stichting. De bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun bestuurswerkzaamheden. Het bestuur werkt mee aan en houdt toezicht op de werkprocessen en is eindverantwoordelijk voor de realisatie van de doelstellingen, het reglement, het beleid, de strategie en organisatie.

Doelstelling

De stichting streeft ernaar om een duurzame erfgoedinstelling te worden met een vaste fysieke locatie die verschillende functies uitoefent, waaronder een presentatiefunctie, archieffunctie, educatie functie en onderzoeksfunctie. Op deze manier bied de stichting personen met een niet-westers achtergrond een veilige fysieke en emotionele ruimte om hun erfgoed op een waardige manier te ervaren. Dit biedt de stichting ook de mogelijkheid om transcultureel en transgenerationeel te werken door verschillende migrantengroepen en generaties aan te spreken.